“Ya Allah ya Tuhan kami, rahmat-Mu yang sentiasa aku harapkan, kerana itu janganlah Engkau serahkan urusanku kepada diriku sendiri meskipun sekelip mata, perbaikilah urusanku, tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Engkau” Amin.Assalamualaikum ,

Isnin, 6 Ogos 2012

Puasa 2012 - Part Enam Belas & 7 belas




Hi uols..sorryla smlm rasa malas pulak nak updated blog mcm biasa..kikikiki...dtg bertandang ngumah kakak ku kat Shah Alam ni..rasa malas pulak aku nak menaip...maafkanlah diriku ini wahai teman2ku..kikikiki..
Ari ni kiter combine skali la ye..utk 3 perkara yg sgt2 penting jgak....
Apayg penting tu..ok lah..kiter tgk la kak bwh nie...

Pertama: nak ucapkan Selamat menyambut Nuzul Al Quran yea too all hamba Allah di dunia ini..Syukur Alhamdulillah kiter berkesempatan sampai ke ari ini..Alhamdulillah...

Syukur Alhamdulillah...

Perkara Ke-2:   Doa Ari ke-17 kiter berpuasa..xpi lambat cikit..sepatutnya early morning kiter harus berdoa kpdNya, semoga hidup kiter lebih diberkati.Amin.

Doa Hari - 17
Yaa Allah! Tunjukkanlah Aku Kepada Amal Kebajikan Dan Penuhilah Hajat
Serta Cita-Cita Ku. Wahai Yang Maha Mengetahui Keperluan, Tanpa
Pengungkapan Permohonan. Wahai Yang Maha Mengetahui Segala Yang Ada
Didalam Hati Seluruh Isi Alam. Sholawat Atas Mohammad Dan
Keluarganya Yang Suci. 





Perkara ke-3..sekali ingin mengucap maaf..terlalu lmbt utk menyatakan doa utk hari ke-16 puasa.

Doa Hari - 16

Yaa Allah! Berilah Aku Kemampuan Untuk Hidup Sebagaimana Kehidupan
Orang-Orang Yang Baik. Dan Jauhkanlah Aku Dari Kehidupan Bersama
Orang-Orang Yang Jahat. Dan Naungilah Aku Dengan Rahmat-Mu Hingga Sampai
Kepada Ala m Akhirat. Demi Ketuhanan-Mu Wahai Tuhan Seru Sekalian
Alam. 

Amin Ya Rabbanal Alamin.

Sebakk..sbb sambil duk dgr laguu raya...

Tiada ulasan:

genG-Geng yg COMel

Follow WIth Me By Tweet..